Thursday, October 29, 2015

Burung Padang & Bukit Tinggi (Birds of Padang and Bukit Tinggi, Indonesia)

Seperti yang saya cakap sebelum ni, sewaktu saya di Indonesia, saya dapati sangat kurang burung.
Tidak seperti yang saya jangka.

(As I mentioned before in one of my posts, I have been to Indonesia, in particular Padang and Bukit Tinggi, in Sumatera, and I was excited to see a lot of birds. Unfortunately there are less birds than I had expected)

Kerana setahu saya Indonesia masih banyak hutan dan hijau dan alam semula jadi.

(My expectation was because, I thought Indonesia still full of greens and nature and forests.)

Jadi ke mana pergi nye burung2 ?

(So where did the birds go?)


 Ni diantara yang saya jumpa!
         (This is what I found)



Katakan TAKNAK kepada burung dikurung dalam sangkar! Walau bagaimana di beri makan sekalipun, saya menentang burung dikurung dalam sangkar! Burung dijadikan dengan sayap utk terbang bebas, dan burung adalah haiwan yang bekeluarga, beranak...


(Say NO to birds in cages! Regardless how well they are treated and how well they are fed, birds are not meant to be caged. Birds were created with wings for obvious reason. And they want to have families and kids too)







Hobi 'membela' burung ini juga banyak di Malaysia terutama di sebelah pantai timur.
Saya tidak faham kenapa burung itu dikurung hanya utk mendengar suara nya, sedangkan suara burung itu adalah milik semua orang.

(This weird hobby of keeping birds in cages also found in Malaysia, especially in the East coast states in Peninsular Malaysia. I just don't understand why they need to keep the birds in cages and so that only they can hear the birds sing... I mean the birds songs belong to everybody)


Apapun, ini diantara burung yang saya amik gambar di Padang/Bukit Tinggi.

(Anyway, these are some birds photos I took while I visit Padang/Bukit Tinggi)

Maaf kerana kualiti gambar yang kurang memuaskan.

(Sorry for low quality images)















 

 







No comments:

Post a Comment